دسترسی به Log File ها در ESXi

در ESXi بیشتر Log File ها در مسیر /var/log  قرار دارند. بنابراین با استفاده از دستور cd می توانیم در محیط خط فرمان وارد این مسیر شویم.


[root@host1:`] cs /var/log

[root@host1:/var/log] ls


فایل لاگ fdm.log

از نظر من که علاقه زیادی به مطالعه روش های HA یا High Availability و تحمل خطا یا FT دارم ، مهم ترین فایل لاگ در این بخش fdm.log می باشد. FDM در نام این فایل سرنام واژه های Fault Domain Manager است. این فایل جهت عیب یابی مشکلات HA کاربرد فراونی دارد.

فایل Hostd

مهم ترین فایل بعدی از نظر درجه اهمیت ، لاگ فایل hostd.log می باشد. Hostd.log تمام اقداماتی را که از طریق vSphere و Web Client بر روی هاست صورت می پذیرد در خود ثبت می کند!

فایل vmkernel.log

اگر مشکلی در شبکه زیرساخت مجازی شما وجود دارد و شما گیج شده اید ، به اولین فایلی که می بایست مراجعه کنید ، همین فایل vmkernel.log است. تمام اتفاقاتی که در vmkernel هاست ESXi شما روی می دهد در این فایل ذخیره می شوند.

فایل vpxa.log

و در انتها آخرین فایلی که در این راهنما به شما معرفی می نماییم ، لاگ فایل vpxa.log است. همان طور که می دانید vpxa همان vCenter Server Agent Process است. تمام تغییراتی که از سوی vCenter بر روی هاست شما اعمال می شود در این فایل ذخیره می شوند.


Source: https://techtik.com/2019/02/28/vmware-esxi-log-files/