انواع رویداد (Event Types)

Information: رویدادهایی که انجام موفق یک موضوع را توضیح می دهند، برای مثال استارت شدن یک سرویس ، بارگذاری موفق درایور ها، خاموش و روشن شدن سیستم. این نوع رویداد جنبه اطلاع رسانی دارد و دارای اهمیت مانیتورینگ دائمی نمی باشد.

Warning: رویدادهایی که جنبه هشداری دارند و در خصوص احتمال بروز مشکلات آتی اطلاع رسانی می کنند، برای مثال زمانی که فضای آزاد یک دیسک در شرف پایان است. این نوع رویداد نیاز به رسیدگی دارد.

Error: رویدادهایی که بروز خطا در سیستم را اعلام می کنند. برای مثال زمانی که سخت افزارها به درستی عمل نمی کنند و یا سرویسی استارت نمی شود. این نوع رویداد نیاز به رسیدگی فوری دارند.

Success Audit (Security Log): رویداد هایی که انجام موفقیت آمیز یک عملیات دارای اهمیت امنیتی را نشان می دهند. برای مثال رویدادی از این نوع زمانی که یک کاربر با موفقیت به سیستم وارد می شود ثبت می گردد. این نوع رویداد فقط در لاگ Security قرار دارد.

Failure Audit (Security Log): رویدادهایی که تلاش های ناموفق انجام یک عملیات از نظر امنیتی مهم را نشان می دهند. برای مثال تلاش نا موفق ورود به سیستم و یا تلاش نا موفق حذف یک فایل مهم. این نوع رویداد فقط در لاگ Security ویندوز قرار دارد.